דירוג יפעת • בולטון ממשיך להוביל, שטראוס ומחסני חשמל בראש המפרסמים

    יוסי אשר 1 Comment on דירוג יפעת • בולטון ממשיך להוביל, שטראוס ומחסני חשמל בראש המפרסמים
    19:48
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: מינויים דרמטיים בצה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "יפעת בקרת פרסום" מציגה:

    דירוג הפרסום במגזר הדתי חרדי לסיכום שנת 2014

    המפרסם המוביל: קבוצת שטראוס

    המותג המוביל: מחסני חשמל

    משרד הפרסום המוביל: בולטון פוטנציאל

     

    מפרסמים ומותגים

    מקום מפרסם השקעה במיליוני שקלים שינוי
    1 קבוצת שטראוס 5.23 -18%
    2 קבוצת אסם 3.92 45%
    3 אלקטרה מוצרי צריכה 3.80 121%
    4 סנו 3.40 7%
    5 יוניליוור ישראל 3.23 -28%
    6 תנובה 2.52 -47%
    7 רשת שופרסל 1.84 -54%
    8 החברה המרכזית למשקאות 1.73 -39%
    חברת אבוט 1.73 30%
    10 שירותי בריאות כללית 1.54 29%

     

    יצאו מהטבלה: מכבי שירותי בריאות, יפאורה תבורי וקופ"ח מאוחדת

    נכנסו לטבלה: קבוצת אסם, חברת אבוט ושירותי בריאות כללית.

     

    הסבר:

    במקום הראשון  בטבלת המפרסמים נמצאת גם השנה קבוצת שטראוס הרושמת ירידה של כ-18% עם השקעה של כ-5.2 מיליון שקלים, בעיקר בגלל ירידה בפרסום תחום המחלבה. המותג המוביל של שטראוס הוא "עלית – תפוצ'יפס" עם השקעה של כ- 700,000 ₪. בעזרת משרד הפרסום בולטון פוטנציאל מציגים את קמפיין "אמא, מה השתנה בפסח הזה" המציג תפוצ'יפס במגוון טעמים הכשרים לפסח, ואת קמפיין "תפוצ'יפס – אקסטרה צורה".

    מותגים נוספים של קבוצת שטראוס הם קפה נמס של עלית עם קמפיין "להיות בשרי בלי לחשוב פעמיים" המציג קפה נמס פרווה, ו"קפה נמס – זמן איכות", קפה טורקי עם קמפיין "מספיק עם התירוצים תטעם, תבין, תתעורר" וכן סדרת הסלטים של אחלה עם קמפיין "96% מסכימים: "לסלטי אחלה יש טעם של בית".

    במקום השני בטבלה נמצאת קבוצת אסם עם עליה מרשימה של כ-45% והשקעה של כ-3.9 מיליון שקלים בפרסום. יש לציין שאסם מעמיקה לאחרונה את הפרסום ואת דרך העבודה עם אמצעי המדיה במגזר החרדי.

    המותג המוביל של קבוצת אסם הוא מטרנה – מזון לתינוקות, עם השקעה לפרסום של כ-2.3 מיליון שקלים.

    אסם גם מציגה בעזרת משרד הפרסום אפיקים את הקמפיינים "המכירה הסינית של אסם יוצאת לדרך" המציג מבצע של איסוף אריזות של אסם וזוכים בפרסים, "אסם כייף – פארק חוויות לכל המשפחה" ו"איתך במטבח – מתבשל פה משהו".

    אלקטרה מוצרי צריכה רושמת זינוק של כ-121% עם השקעה של כ-3.8 מיליון שקלים בפרסום ועולה למקום ה-3 בטבלה. המותג המוביל של אלקטרה הוא מחסני חשמל אשר תופס את המקום הראשון בטבלת המותגים במגזר הדתי ומציג לאלפי הזוגות המתחתנים במגזר, מגוון של מבצעים על מוצרי חשמל תחת הכותרת "מחסני חשמל – הרשת הזולה והמשתלמת".

    מותג נוסף אותו אלקטרה מפרסמת הוא אלקטרה מזגנים אשר מציגה את הקמפיינים "עונג של שבת" באמצעות משרד הפרסום תוצאות אפקטיביות וקמפיין "הניסיון אומר אלקטרה".

    יוניליוור ישראל יורדת למקום ה-5 עם ירידה של כ-28% והשקעה של כ- 3.2 מיליון שקלים בפרסום. יוניליוור בולטת השנה בפרסום שמפו CLEAR נגד קשקשים ומיונז הלמנס, אותו לא פרסמה בשנה שעברה.

    תנובה אשר בשנת 2013 הייתה במקום השני בטבלה יורדת עד המקום ה-6, עם השקעה של כ-2.5 מיליון שקלים המהווים ירידה של כ-45% לעומת שנת 2013, וזאת בדומה לירידה שלה במגזר הכללי. המותג המוביל של תנובה הוא גבינת עמק אשר באמצעות משרד הפרסום גל אורן BSD מציג סדרת קמפיינים תחת הכותרת "ארוחת עמק לבריאות".

    על רקע החלפת הבעלות רושמת גם רשת שופרסל ירידה בהיקפי הפרסום עם השקעה של כ-1.8 מיליון שקלים בלבד, המהווים ירידה של כ-54% לעומת שנת 2013. המותג המוביל של רשת שופרסל הוא יש חסד ולאחריו נמצא המותג "יש בשכונה – רשת מזון".

    חברת אבוט נכנסת השנה לעשיריה המובילה בעזרת משרד הפרסום מימד ורושמת עליה של כ-30% לעומת השנה שעברה והשקעה של כ-1.7 מיליון שקלים. כמוה, שירותי בריאות כללית באמצעות משרד הפרסום אפיקים רושמת עליה של כ- 29% עם השקעה של כ-1.5 מיליון שקלים.

     

    מותגים

    מקום מותג השקעה במיליוני שקלים שינוי
    1 מחסני חשמל 3.40 213%
    2 מטרנה – מזון תינוקות 2.26 74%
    3 סימילאק – מזון תינוקות 1.72 30%
    4 שירותי בריאות כללית 1.30 159%
    משרד התחבורה 1.30 6%
    יפה נוף פלדהיים 1.30 87%
    7 בנק מרכנתיל דיסקונט 1.19 60%
    8 באדג'ט – השכרת רכב 1.13 -29%
    9 עיריית ירושלים 1.08 10%
    10 מכבי שירותי בריאות 1.03 31%

     

    יצאו מהטבלה- יש – רשת מזון, קופת חולים מאוחדת וספרי אור החיים.

    נכנסו לטבלה- יפה נוף פלדהיים, בנק מרכנתיל דיסקונט ועיריית ירושלים.

     

    המותג מחסני חשמל אשר בשנת 2013 היה במקום ה-10 בטבלה, מטפס השנה למקום הראשון עם השקעה של כ-3.4 מיליון שקלים המהווים עלייה של כ-213% לעומת שנת 2013.מחסני חשמל, הציגו בשנת 2014 מגוון קמפיינים למוצרי חשמל תחת הכותרת "מחסני חשמל – הרשת הזולה והמשתלמת".

    במקום השני בטבלת המותגים נמצאת "מטרנה – מזון לתינוקות" אשר באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל השקיעה בפרסום כ-2.3 מיליון שקלים, המהווים עלייה של כ-74% לעומת שנת 2013. הקמפיינים הבולטים של מטרנה היו "הרכב ה- M הייחודי של מטרנה הכי קרוב לאימא, ללא פשרות", "בשביל להיות קרוב לאימא, צריך שמן דקל", "מבצע משכורת לשנה מתנה" ו"אמא, חשוב שתדעי" כולם בעזרת משרד הפרסום בולטון פוטנציאל.

    סימילאק, אשר בשנת 2013 הייתה במקום ה-6 בטבלת המותגים ורשמה ירידה של כ-6% נעזרת במשרד הפרסום מימד, ועולה השנה למקום ה-3 בטבלה עם השקעה של כ-1.7 מיליון שקלים המהווה עלייה של כ-30%.

    הקמפיינים המובילים של סימליאק היו "סימילאק במבצע שנה במתנה" ו"אמא, יש לנו מבצע שאסור לפספס", שניהם עבור מבצעים מקדמי מכירות שביצעה סימילאק. קמפיינים בולטים נוספים היו "יש אמת אחת לגבי השפעתו השלילית של שמן דקל" שהיווה משקל נגד לקמפיין שמן הדקל של מטרנה, ו"הבחירה של מיליוני אימהות בעולם".

    בנק מרכנתיל דיסקונט נכנס השנה לדירוג הישר למקום ה-7 כאשר הוא רושם עלייה נאה של כ-60% והשקעה של 1.2 מיליון שקלים בפרסום. בעזרת משרד הפרסום בולטון פוטנציאל מציג הבנק מגוון פתרונות אשראי לעסקים ויחידים עם קמפיינים כמו "מרכנתיל מעניקה למוסדות ועסקים אקסטרה מימון", "הלוואת חג מיוחדת", "שמחה, שמחה, אבל מה עם ההוצאות?" ועוד.

    קופות החולים "כללית" ו"מכבי", רושמות עליות, כאשר שירותי בריאות כללית נכנס למקום ה-4  עם השקעה של כ-1.3 מיליון שקלים ומכבי שירותי בריאות נכנס למקום ה-10 עם השקעה של כמיליון שקלים. שתי הקופות מציגות את היתרונות שלהן, ואת איכות השירות והטיפולים שלהן.

    שירותי בריאות כללית בעזרת משרד הפרסום אפיקים מציגים את הקמפיינים "איכות רפואית – על זה לא מתפשרים;, "לקוחות כללית, אנחנו לשירותכם מא' עד ת'"; ו"איכות רפואית מתחילה במזון איכותי" במכבי שירותי בריאות, בעזרת משרד הפרסום בולטון פוטנציאל, מציגים קמפיינים תחת הכותרת "כי יש קופות חולים, ויש מכבי".

    באדג'ט, שבשנה שעברה נכנס למקום ה-4, ירד השנה למקום ה-8 בטבלה עם השקעה של כ-1.1 מיליון שקלים המהווים ירידה של 29% לעומת שנת 2013. גם השנה בוחרים בבאדג'ט לפרסם ללא משרד פרסום, ולהציג מגוון רחב של מבצעים להשכרת רכב.

    יפה נוף פלדהיים שנעזר השנה במשרדי הפרסום FEEDBACK וגל אורן BSD, נכנס השנה לדירוג, הישר למקום הרביעי, עם השקעה של כ-1.3 מיליון שקלים המהווה עלייה של כ-87% ביחס לשנת 2013.

     

    משרדי הפרסום:

    מיקום משרד פרסום השקעה במיליוני שקלים שינוי
    1 בולטון פוטנציאל 17.73 -19%
    2 אפיקים 11.49 -20%
    3 גל אורן BSD 10.93 -19%
    4 מימד 10.15 -8%
    5 תוצאות אפקטיביות/RESULTS 5.59 -16%
    6 FEEDBACK 4.80 142%
    7 לפם 4.29 6%
    8 בראשית 2.75 -19%
    9 BLACK&WHITE 2.53 1164%
    10 פרסום חן 2.27 -7%

    יצאו מהטבלה- MCCANN GO, דמיון פרסומאים וקלמן V

    נכנסו לטבלה – FEEDBACK, BLACK & WHITE ו-פרסום חן

     

    משרד הפרסום בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל בפער ניכר את טבלת משרדי הפרסום עם השקעה של כ-17.7 מיליון שקלים, המהווים ירידה של כ-19% לעומת שנת 2013, בשל הקטנת תקציבי הפרסום של רשת שופרסל, קבוצת שטראוס ודואר ישראל. המפרסמים הבולטים של בולטון הם חברות המזון ורשתות השיווק,  קבוצת שטראוס, קבוצת אסם ורשת שופרסל בהתאמה. עוד מפרסמים בולטים הם מכבי שירותי בריאות, בנק מרכנתיל דיסקונט ותדיראן גרופ.

    הקמפיינים הבולטים של בולטון בשנת 2014 היו "הרכב ה- M הייחודי של מטרנה הכי קרוב לאימא, ללא פשרות" של מטרנה, "שערים יציגים-מלגת מרכנתיל" של בנק מרכנתיל דיסקונט ו"הקיץ הזה יש לנו מבצע מצוין" של יטבתה.

    במקום השני בדירוג נמצא משרד פרסום אפיקים עם השקעה של כ-11.4 מיליון שקלים. המשרד רושם ירידה של כ-20% ביחס לשנת 2013 בשל הקטנת תקציבי הפרסום של בזק, אופטיקנה, רשת שופרסל ומי עדן. המפרסמים הבולטים של המשרד בשנת 2014 היו סנו, שירותי בריאות כללית וקבוצת הבנק הבינלאומי.

    הקמפיין הבולט של אפיקים היה "שמיטה 7 – מפעל הפיס מזמין אתכם לתחרות חיבורים" של מפעל הפיס, אשר לאור שנת השמיטה שחלה השנה, מזמין את כלל הציבור לשלוח חיבורים בנושא שמיטה ומעניק לזוכה פרס של 20,000 ₪. קמפיין בולט נוסף של אפיקים הוא "ארון הספרים היהודי במרחק נגיעה" של בזק, המציע חבילה של טלפון ואינטרנט, ובנוסף, מסך מגע בעלות של 5 שקלים לחודש.

    במקום השלישי ברשימה משרד הפרסום גל אורן BSD שממשיך להחזיק בלקוחות גדולים כמו תנובה, חוגלה קימברלי, קבוצת בנק הפועלים ועוד, אולם, לאור הירידה בהשקעה לפרסום של תנובה, קופ"ח מאוחדת וישראכרט, המשרד רושם ירידה של כ-19% עם השקעה של כ-10.9 מיליון שקלים. הקמפיינים המובילים של המשרד היו "אימא בטוחה, בוחרת טיטולים פרמיום" ו- מבצע טיפטולים – הגרלת עגלת מקלרן" של חוגלה, ו-"לכל כתם יש מוצ"ש ולכל מוצ"ש יש וניש קליה" של רקיט בנקיזר.

    משרד הפרסום FEEDBACK רושם עלייה מטאורית של כ-142% ונכנס היישר למקום ה-6 ברשימה עם השקעה של כ-4.8 מיליון שקלים בפרסום. המפרסם המוביל של FEEDBACK הוא קבוצת בנק לאומי שהשקיע באמצעות המשרד כ-1.1 מיליון שקלים. מפרסמים בולטים נוספים של FEEDBACK הם יפה נוף פלדהיים שנכנס למקם ה-4 בטבלת המותגים וטמפו. הקמפיינים הבולטים של המשרד ב-2014 היו "משכנתא מתכננים" של בנק לאומי, "מקסוכות – פארק השיאים והחוויות" של פפסי, ו"קודם כל מכינה" של המכללה האקדמית אשקלון.

    משרד הפרסום בראשית, אשר בשנה שעברה היה במקום ה-7, יורד מקום אחד, למקום ה-8 בטבלת משרדי הפרסום עם השקעה לפרסום של כ-2.8 מיליון שקלים, המהווים ירידה של כ-19% לעומת שנת 2013. המפרסמים הבולטים של בראשית הם זוגלובק, שרשם ירידה של כ-31% בהשקעה לפרסום, בזק בינלאומי שהחל לעבוד בשנת 2014 עם בראשית ו"סנו". הקמפיינים הבולטים של המשרד היו "אימא, לתינוק שלך מגיע רכות מושלמת" של נקה 7, "אוכלים וזוכים" של זוגלובק, ו"אמא, סוף סוף דאורדורנט מיוחד המתאים לבתך" של קרליין

    משרד הפרסום Black&White נכנס השנה למקום ה-9 בטבלת משרדי הפרסום על השקעה של כ-2.5 מיליון שקלים. המשרד שהיה בחיתוליו בשנת 2013, גייס בשנת 2014 מס' תקציבים מגזריים גדולים, בהם תקציב עיריית בני ברק, עמותת בית לחם יהודה וקרן השביעית.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יפה נוף משקיעים כמו כללית?
      הצחקתם, אם הוא היה משלם את הסכומים האלו… טוב לא נםתח פה ח"ו..
      רק פשוט זה לפי מחיר מחירון, והתשלום האמיתי הוא אפי' לא עשירית